Select Page

PŠENIČKA 2019/2020

Spoštovani prijatelji Unesco ASP mreže šol!

 OSNOVNA ŠOLA FRANA METELKA ŠKOCJAN VAS VABI, DA SE PRIDRUŽITE NAŠEMU NACIONALNEMU PROJEKTU                                                                                             

 OD PŠENIČKE DO POTIČKE

Dejavnosti, ki smo jih na šoli izvedli v povezavi s projektom: AJDATEHNIŠKI DAN 2. razred – poročiloOd pšeničke in potičke 2. aTEHNIŠKI DAN 2. b –Od pšeničke do potičkePRISPEVEK OD PŠENIČKE DO POTIČKE OPB12

S projektom Od pšeničke do potičke želimo otroke učiti živeti z naravo ter jih seznaniti s pomenom kulturne in naravne dediščine. Želimo jim približati pomembnost skrbi za okolje in naš skupni dom, planet Zemlja. Naučiti delovati lokalno in globalno. Predvsem pa želimo, da bi se v tem svetu sodobnih tehnologij in dobrin za trenutek ustavili, pogledali okoli sebe, ter začutili lepoto svojega doma in pestrosti dobrin, katere nam nudi narava okoli nas. Začutili pa smo, da je potrebno več delati na medgeneracijskem sodelovanju in učenju, da je potrebno znanje, ki ga premorejo starejši prenašati na mlajše otroke ter s tem dati možnost socialne vključenosti in pripadnosti tudi starejšim. Zato želimo, da projekt Od pšeničke do potičke v naslednjem šolskem letu temelji na medgeneracijskem učenju in druženju.

Želimo, da bogate izkušnje in znanje o naravi, kulturni in naravni dediščini, skrbi za okolje starejših preide na mlajše. Ob tem pa se učimo strpnosti drug od drugega. Vse to zapoveduje eden izmed štirih stebrov izobraževanja Naučiti se živeti skupaj (živeti v medgeneracijskem sožitju), kateremu želimo slediti. Seveda pa bomo sledili tudi preostalim trem.

Cilje projekta bomo uresničevali v sodelovanju s starejšimi lokalnimi prebivalci, ki bodo povabljeni k pekovskim delavnicam, izdelovanju tehniških izdelkov – mlinčkov in predstavitvi šeg in navad lokalnega okolja in kmečkih opravil, povezanih s temo projekta. Učenci se bodo odpravili na pohod po Mlinarjevi poti in spoznavali mline ob poti. Z obiskom pekarne bodo spoznali potek peke kruha. Mlajši otroci bodo ob pravljicah, pesmih spoznavali pomen kulturne in naravne dediščine ter obiskali lokalne znamenitosti. Pri lokalnih kmetih bodo spoznali današnje delo kmeta ter sodelovali pri kmečkih opravilih. Nova znanja bodo pridobili tudi z raziskovanjem narave, lokalne hrane, ljudskih običajev, šeg in navad ter spoznavanjem svojega lokalnega okolja.

V projektu bomo sledimo cilju 4. 7 izobraževanje za trajnostni razvoj.

Projekt, ki bo  potekal skozi celo šolsko leto, bomo izvajali v vrtcu ter v vseh razredih osnovne šole.

Zaključili ga bomo 25. 5. 2020, na dan kulture in raznolikosti za dialog in razvoj.

Prijavljenim šolam in vrtec bo ponujeno, da se v projekt vključijo na daljavo. Dejavnosti boste izvajali na svojih šolah ter nam do konca maja 2019 poslali evalvacijska poročila s fotografijami o izvedenih dejavnostih ter spletno povezavo, kjer boste objavljali svoje dejavnosti. Izdelki in fotografije bodo vključeni v razstavo ob zaključku projekta.

Kot novost se lahko prvič prijavite k sodelovanju v živo. V mesecu marcu 2020 bomo izvedli športni dan kolesarjenje bo Krki do mlinov.

Projekt bomo zaključili meseca junija, ko bomo izdali potrdila sodelujočim mentorjem.

  1. DEJAVNOSTI NA DALJAVO
  • Učenci preko različnih dejavnosti in v povezavi z lokalnim prebivalstvom spoznavajo kulturno in naravno dediščino svojega okolja.
  • Izvedejo tehniške in naravoslovne dneve, kjer obiščejo lokalne kmete, pekarne, polja … ter sodelujejo pri kmečkih opravilih.
  • Se povežejo s starejšimi lokalnimi prebivalci ter spoznajo različne ljudske običaje ter predmete, ki so povezni s setvijo in žetvijo.
  • V pouk vnašajo različne dejavnosti, ki so povezane z raziskovanjem narave in njenim opazovanjem, predvsem na področju obdelovanja polj.
  • Izvedejo delavnice, kjer spoznajo različne vrste žit, pripravijo moko ter pečejo kruh in drugo pecivo.
  • Obiščejo etnološke parke ter druge lokalne znamenitosti, ki se tematsko povezujejo s temo projekta.
  • Obiščejo mline in se seznanijo z delovanjem.
  • Spoznajo ljudske pesmi in plese povezane z kruhom.
  • Likovno in literarno poustvarjajo.
  • Preučujejo literarna dela, ki govorijo o kruhu, ljudskih običajih …
  • Izdelujejo različne tehnične izdelke v povezavi s temo projekta.
  1. SODELOVANJE V ŽIVO

Šole, ki se boste odločile za sodelovanje v živo, boste v mesecu marcu 2020 sodelovale na športnem dnevu OŠ Frana Metelka Škocjan – kolesarjenju ob Krki do mlinov. Sodelujoči učenci in mentorji (2-3 učenci iz prijavljene šole in mentor) boste z vrstniki naše šole kolesarili ob reki Krki ter obiskali in spoznavali mline.

Izpolnjene prijavnice pošljite na naslov koordinatorja projekta: katja.ploj@os-skocjan.si. Prijave zbiramo do vključno 30. septembra 2019.

(Skupno 83 obiskov, današnjih obiskov 2)