Skoči na glavno vsebino
Select Page

PŠENIČKA 2022/23

OSNOVNA ŠOLA FRANA METELKA ŠKOCJAN VAS VABI, DA SE PRIDRUŽITE NAŠEMU NACIONALNEMU PROJEKTU                                                                                 

OD PŠENIČKE DO POTIČKE

Z dejavnostmi projekta Od pšeničke do potičke želimo, da bogate izkušnje in znanje o naravi, kulturni in naravni dediščini, skrbi za okolje starejših preidejo na mlajše. Ob tem pa se vsi skupaj učimo strpnosti drug od drugega. Vse to zapoveduje eden izmed štirih stebrov izobraževanja Naučiti se živeti skupaj (živeti v medgeneracijskem sožitju), kateremu želimo slediti. Seveda pa bomo sledili tudi preostalim trem. V projektu bomo sledimo cilju 4. 7 izobraževanje za trajnostni razvoj. V naslednjem šolskem letu bomo poudarek dali na žitu Ajdi in ob tem spoznavali lokalne ajdove jedi. Spoznavali, zbirali in zapisovali bomo lokalne recepte. Pripravljali bomo različne jedi iz ajde. Dejavnosti bomo povezovali z DEKD (dnevi kulturne dediščine).  Cilje projekta bomo uresničevali v sodelovanju s starejšimi lokalnimi prebivalci, ki bodo povabljeni k različnimi delavnicam, izdelovanju tehniških izdelkov in predstavitvi šeg in navad lokalnega okolja in kmečkih opravil, povezanih s temo projekta. Učenci se bodo odpravili na pohod po Mlinarjevi poti in spoznavali mline ob poti. Z obiskom pekarne bodo spoznali potek peke kruha. Mlajši otroci bodo ob pravljicah, pesmih spoznavali pomen kulturne in naravne dediščine ter obiskali lokalne znamenitosti. Pri lokalnih kmetih bodo spoznali današnje delo kmeta ter sodelovali pri kmečkih opravilih. Nova znanja bodo pridobili tudi z raziskovanjem narave, lokalne hrane, ljudskih običajev, šeg in navad ter spoznavanjem svojega lokalnega okolja. Projekt bo  potekal skozi celo šolsko leto, Izvajali ga bomo v vrtcu in vseh razredih osnovne šole. Izvajanje tehniških in naravoslovnih dni v okviru katerih lahko obiščejo lokalne kmete, pekarne, mline ter spoznavajo kmečka opravila in sodelujejo pri njih.

  • Povezovanje s starejšimi lokalnimi prebivalci ter spoznavanje različnih ljudskih običajev ter predmetov, ki so povezni s setvijo in žetvijo.
  • Obisk muzejev.
  • Priprava različnih jedi.
  • Vnašanje v pouk različnih dejavnosti, ki so povezane z raziskovanjem narave, njenim opazovanje, predvsem na področju obdelovanja polj.
  • Priprava in izvedba delavnic s podrobnim spoznavanjem ajde.
  • Lastna priprava moke in peka peciva ter drugih dobrot.
  • Vnašanje vsebin projekta v dejavnosti, ki se že izvajajo na šoli.
  • Obisk etnoloških parkov ter druge lokalne znamenitosti, ki se tematsko povezujejo s temo projekta.
  • Obisk mlinov in seznanitev z njegovim delovanjem.
  • Obisk pekarn.
  • Spoznavanje ljudske pesmi in plese povezane z ajdo.
  • Likovno in literarno poustvarjanje na temo projekta.
  • Prebiranje literarnih del na temo ajde, ljudskih običajev, šeg in navad.
  • Izdelovanje različne tehnične izdelke v povezavi s temo projekta.

Pri dejavnostih se poslužujte sodelovanja s starejšim lokalnimi prebivalci. Mogoče pri peki ali pri predstavitvi kraja. Intervju s starejšim vaščanom, meščanom. » Kraj skozi oči mojega dedka«.

V projektu bomo sledimo cilju 4. 7 izobraževanje za trajnostni razvoj.

Projekt bo potekal skozi celo šolsko leto. Izvajali ga bomo v vrtcu in vseh razredih osnovne šole.

Zaključili ga bomo 21. 5. 2023, na dan kulturne raznolikosti za dialog in razvoj.

Prijavljene šole se v projekt lahko vključijo na daljavo ali v živo. Dejavnosti na daljavo se bodo izvajale na njihovih šolah. Poročila o izvedenih dejavnostih s fotografijami bomo sprejemali do konca maja 2023. Izdelki in fotografije bodo vključeni v razstavo ob zaključku projekta.

Lahko pa se prijavite tudi k sodelovanju v živo. V mesecu maju 2023 bomo izvedli delavnice na naši šoli. Vabljeni tudi na sodelovanje v živo.

1. DEJAVNOSTI NA DALJAVO (smernice)

  • Izvajanje tehniških in naravoslovnih dni v okviru katerih lahko raziskujejo kulturno in naravno dediščino svojega kraja.
  • Obisk etnoloških parkov ter druge lokalne znamenitosti, ki se tematsko povezujejo s temo projekta.
  • Obisk muzejev.
  • Obisk mlinov in seznanitev z njegovim delovanjem.
  • Obisk pekarn.
  • Povezovanje s starejšimi lokalnimi prebivalci ter spoznavanje različnih ljudskih običajev ter predmetov, ki so povezni s setvijo in žetvijo.
  • Priprava različnih jedi.
  • Vnašanje v pouk različnih dejavnosti, ki so povezane z raziskovanjem narave, njenim opazovanje, predvsem na področju obdelovanja polj.
  • Priprava in izvedba delavnic s podrobnim spoznavanjem žit.
  • Lastna priprava žitnega izdelka.
  • Vnašanje vsebin projekta v dejavnosti, ki se že izvajajo na šoli.
  • Spoznavanje ljudskih pesmi in plesov povezanih z žiti.
  • Likovno in literarno poustvarjanje na temo Domači kraj.
  • Prebiranje literarnih del na temo žit, ljudskih običajev, šeg in navad.
  • Izdelovanje različnih tehničnih izdelkov v povezavi s krajem in žiti.
  •  

2. SODELOVANJE V ŽIVO

Šole, ki se boste odločile za sodelovanje v živo, boste v mesecu maju 2023 sodelovale na delavnicah, ki bodo potekale v okviru Unescovega dneva.

Sodelujoči učenci in mentorji (2-3 učenci iz prijavljene šole in mentor) boste z vrstniki naše šole spoznavali naš kraj in njegovo kulturno in naravno dediščino, načine bivanja ter prehrano.

Izpolnjene prijavnice pošljite na naslov koordinatorja projekta: urska.rudman@os-skocjan.si. Prijave zbiramo do vključno 30. oktobra 2022.

VABILO: Od pšeničke do potičke, najava projekta[54338]

Od pšeničke od pšeničke_6.3.2023_ za splet

ZAKLJUČNO POROČILO:
zaklj.poročilo Od pšeničke do potičke22_23

Koordinatorica projekta: Urška Rudman, l. r.

 

(Skupno 426 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost